Güvercin ve Güvercinci

5 Ekim 2007 Cuma

Aziz Başkanın Güvercin Merakı

Türkiye’de kuşçuluğun kahvehanelerde ve kuş pazarlarıyla sınırlı kalıyor, kuşçuluk hobisinin toplumda eğitim seviyesi düşük insanların uğraşı gibi algılanmasından dolayı eğitimli kuşseverlerin ortaya çıkamıyorlar.

Evlerinin çatısında güvercin besleyenler arasında Yargıtay üyeleri, savcılar, akademisyenler ve emniyet müdürleri var. Ancak, eğitim düzeyi yüksek insanların kendilerini deşifre etmek istemiyorlar.

Oysa Türkiye’de de güvercin yetiştiriciliği oldukça yaygın.
F.Bahçe Başkanı Aziz Yıldırım ve Rauf Denktaş gibi kimi evinin çatı arasında ve saçaklarında yetiştiricilik yaparken kimi de lüks kümeslerde besliyor güvercinlerini.

Aziz Başkanın güvercin merakı;
Yarış atlarına merakıyla tanınan ve Türkiye'de en fazla yarış atına sahip kişi olduğu söylenen Fenerbahçe Kulübü Başkanı Aziz Yıldırım'ın, evcil güvercinlere de çok meraklı olduğunu duydum. Kandilli sırtlarındaki villasının bahçesinde 200'ün üzerinde güvercin besleyen Yıldırım'ın, hemen her gün güvercinleriyle ilgilendiği söyleniyor. Başkan, kuşların renklerine göre Limoni, Sabuni, Çakmaklı, Arap gibi çeşitlere ayrılan Mardin cinsi güvercinlerini her sabah uçurup, onlarla ilgilendikten sonra işine gidiyormuş. Anlaşılan Aziz Yıldırım'ın hayvanlara karşı özel bir sevgisi var.
Özel hayatından pek bahsetmeyi sevmeyen Aziz Yıldırım, bir keresinde ''Hayvanları seviyorum. Özellikle güvercinleri. Gittiğim her deplasmandan mutlaka birkaç güvercin alıp getiriyorum. Her sabah 06.00'da kalkar, güvercinleri uçururum. Çünkü 11.00'dan sonraya kaldı mı atmacalar kapıyor.'' demişti.

4 yorum:

Unknown dedi ki...

AZİZ YILDIRIMI HİÇ AMA HİÇ SEVMİYORDUM AMA BU YAZIYI OKUYUNCA SEVMEYE BAŞLADIM.

Adsız dedi ki...

eğer aziz yıldırım oyun kuşu besliyorsa o 200 kuşu atsın gelsin ankaraya izleyip bir çift ankara bozlarından alsın tabi kalbi dayanırsa...
selçuk pehlivan
5322127452

Adsız dedi ki...

sayın abim oki seni beni parayla tartar senden benden daha sevdalı kuşlarını izleme şansını bulan biri anlatmıştı 4 ,5 kademeli bol seferli bir çok kuşu var var :P sen uçurmaya devam :p et

Adsız dedi ki...

:D hocam iyi demişsin işte bu tarz kuş besleyenler yüzünden gizli kalıyo çünkü insanlara güvercin besliyorum dediğinde cahil bilgisiz insanlar kafada canlanıyor.
laflara bak ya hala bu tarz insanlar var maalesef