Güvercin ve Güvercinci

16 Ekim 2007 Salı

Güvercinlerde At Sineği Video



Daha öncede defalarca yazmıştım, şu güvercinlere dadanan at sineklerinden kurtulmak için aylardır uğraşıyorum. Tam başardım diyordum ama bugün yine rastladım. Havalar kötü gidiyor diye 10 gündür güvercinleri ilaçlı suya sokmamıştım. Kendileri banyo yapıyorlardı, işe yaramamış...
Görüntülemeyi başardım, filmin sonuna doğru, güvercinler hareket etmeden hemen önce öndeki erkeğin sırtına bakın. Hatta filmi durdurun. At sineği bir anda tüylerin arasından beliriyor, dişi görünce korkuyor harekete geçiyor ve her ikisi de havalanıyorlar.
Tüylerin arasında iken at sineğini görmek ve temizlemek mümkün değil. İncecik levha gibi birşey, deriye tam yapışıyor. İlaç da fayda etmiyor. Kuşları 5 dk. kafalarına kadar suda bekletiyorum, sinekler yine ölmüyorlar. Ancak böyle hareket halinde iken ilaçlayabilirseniz, öldürmek mümkün.
Hayvanın üzerinden düşürüp, detan sıktığım bile oldu. Ancak öldüler. 3-5 metre normal sinek gibi uçabiliyorlar.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

normal sınek ılacını alıp kusun kanatlarının altına sıkın anında cozum ben denedım sız de deneyın. ama kafaya sıkmayın sakın . . .

Adsız dedi ki...

blotic kullan. bir kova suya bir kapak blotik dök suyun beyazladığını göreceksin. sonra kuşları kafalarına kadar suya batırıp çıkar. gözlerine gelmesin. kalan suyu süzüp bir pompa yardımıyla salmana yada kümesine aralıklara gelecek şekilde püskürt. 3 ay sinek, böcek, bit, pire vs uğramaz.