Güvercin ve Güvercinci

16 Ekim 2007 Salı

Karga Akbabası


Karga akbabası (Coragyps atratus), kara akbaba olarak da adlandırılır. Karga akbabası hindi akbabası'ndan daha kuzey enlemlere rağbet eder. Kalabalıkça sürüler halinde yolculuk eden bu akbaba, Birleşik Amerika'nın güneyinde yaygındır. Hele Lâtin Amerika'nın hemen her köyünde ağaçların üzerine tünemiş vaziyette bekleyen, leş peşinde havada daireler çeviren, ya da çöplerin atıldığı yerleri ziyaret eden kalabalık karga akbabası sürüleri görebilirsiniz.


Ancak kanat açıklığı 3 metreye, boyu 1 metreye ve ağırlığı 11 kg'a ulaşan bu kuş, karşı karşıya olduğu tüm tehditlere rağmen hayatta kalmak için yoğun çaba harcıyor. Bütün bu tehditlerin bilincinde olan Kuş Araştırmaları Derneği (KAD), Milli Parklar ve Orman Genel Müdürlükleri ile işbirliği halinde, kara akbabaların korunması amacıyla Kızılcahamam ve çevresinde UNDP desteğiyle Kara Akbaba 2001 Projesi'ni yürüttü.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Ünyenin Çamurlu Mahallesi Saray Caddesinde yuvasında uçma eksersizleri yaparken caddeye düşerek yaralanan Karga yavrusuna sahip çıkan ve onu önce veterinere götürüp ilacını alarak tedavi eden boyacı Hayvan sever Mehmet Demirci iki hafta baktığı...

Geçtiğimiz hafta Çamurlu Mahallesi saray caddesindeki ağacın gövdesinde yattığı yuvasında gelecek yiyecekleri beklerken uçuş eksersizleri yapan karga yavrusu yere düşerek yaralanmış.

Yere düşen Karga yavrusunu isminin açıklanmasını istemeyen hayvan sever bir hanım efendi eline alarak Kuşlar başta olmak üzere bütün hayvanlara yardım etmekten büyük haz aldığını bildiği belediyeden emekli ve Ünye Ziraat bankası köşesinde ayakkabı boyacılığı yapan Mehmet Demire teslim etti.

Karga yavrusuna sahip çıkan Mehmet Demir “ önce Ünye tarım ilçe müdürlüğüne giderek yavruyu veteriner kontrolünden geçirttim. Hekimin verdiği ilacı eczaneden aldım ve tedavisine başladım”dedi.

Hayvan sever boyacı Mehmet Demir” benim burada hayvanlarla ilgilendiğimi bilenler tarafından bana daha önceleri de yaralı bazı hayvanlar ve güvercinler getirilmişti. Onlara burada bakmak için bir adet kümes yaptırmıştım.

Aynı kümese Karga yavrusunu yerleştirdim ve gördüğünüz gibi sağ gözü düşmenin etkisiyle yaralanmış ve kör olmuş. Ama beni sesimden tanıdığı için yiyecek getirdi diyerek hemen Kümesten çıkıp pantolonumun paçasından başlayarak omuzlarıma kadar çıkıyor.

Kuşlar özelliklede kargalar çok zeki bir hayvanlar, sizi kendisine nasıl davranmışsanız öyle tanıyor ve asla unutmuyor. Daha önce ben burada birkaç tane güvercin iyileştirdim ve doğaya saldım. O güvercinler her zaman gelip boya sandığımın altında ve üzerinde gezinerek iyiliğime karşılık minnet duygularını bu şekilde yanıma gelerek ifade etmektedirler” dedi.

http://www.unyevizyongazetesi.com/haberdetay.asp?ID=696