Güvercin ve Güvercinci

24 Temmuz 2007 Salı

Gay ( eşcinsel ) güvercin olur mu?

Forum sayfası http://forum.guvercin.web.tr/viewtopic.php?p=9779 adresinden derlenmiştir. Açıklamaların devamını http://forum.guvercin.web.tr sitesinden takip etmenizi tavsiye ederim.

Arkadaşlar kümesimde aynı dönem yavrusu biri posta diğeri mardin iki erkek güvercin var. Bunlar yeni kızmalıktan çıktı ve tambir erkek gibi dişilere ötüyorlar ancak bu hayvanlar eş kaptı yan yana geldiklerinde normal bir çift gibi sevişiyorlar hatta binişiyorlar. Ancak bir dişi güvercin gördüklerinde azgın bir şekilde kur yapıyorlar.
Kuşların ikisininde erkek olduğu kesin.
Neyapmalıyım?
_________________
ABDULLAH ÖZDEMİR.

Selamlar,
Bende kışın ayırdığım kuşlarımı baharda tekrar eş yapmakta geciktiğim zaman aynı sorunu gözledim. Hayvancağızların fıtratı bozuluyor. İnsan eli düzeni alt üst edebiliyor.

Saygılar..
_________________
Merhabalar

Bende aynı sorunu bir kuşta yaşamıştım, kuşu elden çıkarınca sorun bitti, bir daha yaşamadım.
Kışın ayırmayıp boşa yatırmam da (yumurtaları atıp, plastik yumurta koyuyorum, bu kış hiç yavru almadım)belki bu sorunun oluşmasına engel oluyor diye düşünüyorum.

Genelde kışın erkek dişi ayırımı olduğu zaman daha çok oluyor diye bende duymuştum.

Sevgiler, saygılar.
_________________

selamun aleyküm apo bey.erkek kuşların ikisinide ayrı ayrı dişilerle eşleştir.eger dişilerle eşleştikten sonrada birbirlerini ararlarsa yapacak birşey yok.kolay gelsin

herkese merhaba. bendeki bir çift erkek kuş tüm çabalarıma rağmen ayrılmadı. çok komik bir manzaraydı. biri diğerini ensede kovalıyo, kovalanan köşeye sıkışınca o diğerini kovalamaya başlıyo, o sıkışınca diğeri. Laughing denemek için altlarına yumurta koydum yavruyu çıkardılar ve inanılmaz güzel baktılar ama uyuz oldum onlara ve iki kuşu da ayrı kişilere hediye ettim.
_________________
Merhaba,

Kümesinizde sayı fazlalaştıkça ve dişi-erkek dengesi bozuldukça bu türlü olaylar kaçınılmaz hale gelebiliyor. Bende de dişi fazlalığından bu türlü durum olmuştu. Kızışgınlık nedeniyle dişiler yuva kızıştırıp duruyorlardı. Her dişi yumurtladığından yuvalıkta 4 tane dölsüz yumurta oluyordu. Erkek sayısı ayarlanınca durum normale dönüyor neyse ki.

Benim ise en çok canımı sıkan durum; yavrusu olan veya dişisi yumurta basan bazı erkeklerin gidip yuvasında ana-babasını bekleyen küçücük yavrulara bulaşmasıdır. Asla kümesimde olmasını istemediğim bir durum bu. Bu durum kümesin kalabalığından falan kaynaklanmıyor. Böyle erkeklerin bence soysuzluğundan ileri gelen bir durum bu. Böyle güvercinlerin de kümesten derhal uzaklaştırılmaları gerekiyor. Ne kadar orijinal, ne kadar hünerli olursa olsun bence kesip te yenilebilecek tek güvercin bu türlü olanlarıdır.

Niyazi Ertürk
_________________
Arkadaşlar bana kızmayın ama bişeyi itiraf etmem gerek;
Erkekleri ayırıp iki dişiye ayrı ayrı eş vurdum, kaptılar ancak mardin ırkı güvercin tekrar eski erkek eşine sulanmaya başladı, posta düzeldi bi sorun yok erkeklerle işi olmuyo artık eşiyle çok mutlu.
Ama mardin bu iki çifte huzur vermeyince bende sinirlendim ve kesip arkadaşlara yedirdim.
Dorumu yaptım yanlışmı bilmem.
_________________
ABDULLAH ÖZDEMİR.
_________________
Aleyküm selam...
öncelikle başlığa deyinmek istiyorum...
Ben şahsen yaşadığım için bildiğimi düşünüyorum.
erkek diğe bildiğim kuş dişinin altına yatıyor,daha sonra dişi erkeğin altına yatıyor..bu böyle sırayla olurdu hangisi dişi hangisi erkek hiç anlamadım en sonunda birine verdim.Yani bana göre Homo kuşlarda oluyo Rolling Eyes
_________________


MrFelix bir kuşun erkekmi dişimi olduğu hangisinin alta yattığından anlaşılmaz, her ikiside sırayla alta yatıp çifleşiyorsa bu durum eşlerin sadakatini gösterir. Benim gözlemlerimde uzun süre eş kalan kuşlarda budurum sıklıkla oldu.
Dişi kuş erkeğe göre daha kalıpsızdır, boynu incedir, erkek güvercin ise dişisinin etrafında ve kendi etrafında dönerek kur çeker, dişi böyle kur yapmaz.
_________________
ABDULLAH ÖZDEMİR.


Bakış açın için tşk.
tam olarak,dişi kuşun erkeğin üstüne çıkıp eş almasının normal olduğunu ve bunun eşler arası sadakattan olduğunu mu söylüyorsun?
_________________

Selamlar,

Su anlattiginiz turden yavrulara sulanan kuslar benim kumesimde bir kac kez karsilastim ve bu tur kuslarda belki bana denk gelenler oyle idi ancak bu kuslar yuzde seksen renkleri bozuk kuslarda vardi boyle bir ozellik yani bir siyah ile kirmizidan gelmis burada pal deniyor yani kirli kahverengi gibi veya acik gumusi dolapci erkekler yapiyor bu tur durumlari bu yuzden bu tur renge sahip kuslari gorunce ilk aklima bu olaylar geliyor.Aklima gelmisken yazayim gecen ay Engin bey Sydney deki yetistiricileri ziyaretinde seyrettigi bir dolapci erkegi denemem icin bana getirip hediye etti ancak bu kusun rengi gumusi acik kizil gibi birsey bu kusu ilk gordugumde aklima ilk daha onceki diger kuslar geldi ve kendi kendime bir raslantidir dedim ancak ne zaman kumese koydum bu kusta ayni olayi yapiyor gidiyor yavrulari durtuyor eslesmeye calisiyor suan eslestirdim ve ayri bir bolmede duruyor sizce boyle bir durumun renk genetigi ile bir ilgisi olabilirmi?
_________________
Merhabalar.
Normalmi anormalmi bilmem ancak kendi kümesimdeki yıllık eş kuşlarda bu olaya sıklıkla rastlıyorum.
Bir senedir aynen devam edenler var ancak erkekte bi sorun yok süper yavru alıyorum.
_________________
ABDULLAH ÖZDEMİR.

merhabalar,kısın eslerın ayrı tutulmasında (dulluk sıstemı),guvercınlerın asırı beslenmesı ve kızısmaları sonucunda bırde kumesler bırbırıne yakın ıse ve ayrı kumeslerde öten kuslar bırbırlerını duyarsa erken ese gelıp kumes ıcınde gerek erkekler gerekse dısıler hemcınslerıyle eslenebılıyor.bu konuda genetık olmasını ayrı tutarsak ,bızım yaptıgımız bazı yanlıs uygulamalar da (mevsımıne gore beslenmemek ve kumes ıcınde erkek dısı sayısındakı dengesızlık vb) bastırılmıs duyguları(!) Smile ortaya cıkartabılıyor.selamlar.
_________________
selcuk
_________________

Selamlar dulluk sisteminde özellikle dişilerde kendi aralarında eşleşmeler ve boş yumurta yapmalar görülebilir.Bunu önlemenin çeşitli yolları vardır.
1-Dişiler mümkün olduğunca hafif beslenir ve ağır kümes uçumu yaptırlır.
2-Dişiler arada sırada erkelerinin yanına verilir ve eşleşmeleri sağlanır
3-Kümesler mümkün olduğunca karanlık tutulur
4-Dişiler kümeste serbet bırakılmaz ve her yuvaya bir dişi kapatılır.
bu önlemler artar gider mesela Ekmel kardeşimizn yaptığı bir çekimde belçikalı bir yarış olan louis van der wielen dişilerin kümesine bekar tünkleri koymuş bunun dışında dişilerin yanyana gelebileceği her hangi bir yer yok.Yana yana gelip eşleşmeleri için yere inmesi gerekir bunuda yere bir adet ispenç ırkı horoz koymak suretiyle çözmüş ve horoz nedeniyle kuşlar yerede inemiyor.Sadece yem saatinde horoz kümesten alınıp dişilerin yere inmasi sağlanıyor.Yine izlediğim bir cd 'de hollandalı ünlü şampiyon kees basua dişi kümeslerinin tabanını birbirini kesen ve iç içe geçen tabana konmaya müsait olmayan ızgara seriyor.ızgaralar kümesin yan duvarlarından yere doğru içi içe geçecek biçimde olduğu için düz bir satıh oluşturmuyor ve kuşların tüneklerden başka bir yere konmasına imkan tanımıyor.Bunun resmini bulursam sizinle paylaşırım.Zira yazıyla izah edilemiyor.Bir başka yöntem ise tabana çok sık aralıklarla uzunlamasına yerden 4-5 cm yükseklikte ipler serilir.Kuşlar bu iplere bastığında rahat yürüyemediği için tabana inmez.Yöntemler değişsede amaç bellidir dişilerin kendi arasında eşleşmesini önlemek.

Saygılar
Rahmi Bozkır

Slm arkadaşlar ben kuşların ayrılmamasından yanayım; yani kışın eşlerin ayrılmasından bahsediyorum. Bu hayvanların doğasını bozuyor. Dişiler dişilerle erkekler erkeklerle eşleşiyor ve buda insan elinin değmesi ile meydana geliyor. Ben eşlerin kış döneminde ayrılmasına şiddetle karşıyım.
Nedeni ne olursa olsun eşler ayrılmamalı.
Ben kış veye yaz döneminde eşlerin ayrılmasını kısırlaştırmayla denk görüyorum.
Benim görüşüm bu.
Saygılar.
_________________
Merhaba,

Üretim bölümünde ''Güvercinlere Doğum Kontrolu" diye bir sayfa açmıştım. Söz konusu sayfada "güvercin hapı" ile Avrupa'da çoğalan yabani şehir güvercinlerinin nüfusunu kontrol altına alındığını bildirmiş ve bu hapın evcil güvercinlerde kullanılmasının nasıl karşılanacağını üyelere sormuştum.
İlacın hiçbir yan etkisinin bulunmadığı, bunun klinik deneylerle kanıtlandığını, erkek güvercinde libido, dişi güvercinde ise boş yumurtaya neden olduğu açıkça belirtilip, bu uygulamanın Avrupa'da bulunan tüm Hayvan Koruma Dernekleri tarafından desteklendiği belirtilmektedir.

Ahmed Ali bey'in görüşüne katılıyorum. Ayırma yöntemiyle doğanın dengesini kendi ellerimizle bozuyoruz kanaatindeyim. Eşleri ayırıp, üstelik birbirlerini görecek şekilde kapalı tutulmasını ve sonra da fıtratlarını bozup yanlış eşleşmelere sebep olunmasını ben de etik bulmuyorum.

www.taubenpille.de

Ufuk Alagöz
_________________
Ya kusurumu bağışlayın, konunun başlarında bahsedildiği için sorucam. Güvercinler gerçekten de yeniliyor mu, çünkü ben yeniilmiyorlar diye biliyorum.. Merağımı bağışlayın.... Sevgilerle...
_________________
Arkadaşlar yazılanlar açık salmalarda sürekli olan şeylerdir. Asıl bu işin ustaları filo kuşlarıdır. Ama onlarda da dolaba kapatılarak besleniyorsa canahcılık olarak tabir edilen bu hatalar görülmemektedir. Kuşlar yavruluklarından itinaren dolapta beslenirse bu hataların olmayacağından emin olabilirsiniz.
Benim de daha değişik bir gözlemim oldu benim beslediğim kuşlardan çıkan dişi yavruların büyük bir bölümü erkek özellikleri sergiliyor. Bir kuşa eş oluyor ve en az 1-1,5 yaşına kadar erkek bir kuş ne yaparsa onu yapıyor. En son iki yavru almıştım çelimsiz olan kuş bahsettiğim kuşların yavrusu kocaman erkek yavruya eş olmuş ellemedim çünkü dişi olduğunu tahmin ediyordum ama bu kuş erkek kuşu kendisi dişi olmasına rağmen tahritleyip kovalıyor. Kocaman kuş yem yiyemiyor. Bu kuşun annesi ve bazı akrabaları bu şekilde davranış sergiliyorlar. Arkadaşlardan böyle bir olaya şahit olan var mı? Yalnız bu kuşlar dişi dişiye katiyen eş olmuyor.

2 hafta önce bir arkadaşım Tarsus'tan bir çift şami getirdiğini söyledi benimde gelip kuşlarını görmemi istedi neyse gittim dama önce bak bu erkek dedi dolaptan dama attı erkek cok güzel bir şami sonra bir şami daha attı oda bayagı güzel bir erkek ee dişi dedim ? işte bu dedi Smile Erkek kuş erkeğe eş olmuş benim başıma gelmedi ama bu olaya sahit oldum cok sasirdim.. Çülükler birbirinin üstüne cikabiliyor kızma döneminde Murat bildigim kadarı ile sen Adana yerlisi besliyorsun bu Adana yerlilerinde cok olan bir olay ama sana tavsiyem şudur kardeşim çülük kuşu söküp terbiyesini verdikten sonra kızmasını bekle ama hemen meyil verdiği kuşun önüne atma atıyorum çülüğün kızgınlaştıgını görüyorsun damda geriliyor vs vs.. hemen çift edim sevdasına kapılmamamız gerekiyor kızgınlaşmaya başladıktan en az 1 ay sonra çift edersen daha iyi verim alacağın ve erkekmi dişimi olduğundan emin olacağın kanısındayım..

_________________

6 yorum:

Adsız dedi ki...

SELAMLAR
BENCE GÜVERCİNLERD EŞCİNSEL OLAMAZ BENDE 7S SENEDİR KUŞ BAKIYON HİÇ GÖR MEDİM DUYMADIM.......

Unknown dedi ki...

Arkadaşlar bir çift baskam var.balkonda besliyorum birtürlü eş yaptıramadım erkek sürekli kafasını didikliyo dişide kaçıyo eş için n yapmam gerek siZce

Unknown dedi ki...

İki erkek kuşum var eş oldular hayret ediyorum

Unknown dedi ki...

guvercinlerde escinsel olanlari vardir, az oldugundan birbirini buldularmi cok zor ayirirsiniz,,,,en guzeli kesmek ,,Selamlar

Adsız dedi ki...

Evde sakat güvercin besliyorum iyileştiği zaman doğaya salacağız ama bu güvercin kendi etrafında dönerek ötüyor. Neden kendi etrafında dönüyordur??

Unknown dedi ki...

Selam iyi gunler arkadaşlar bende 2 yaşında 1 erkek var disiyle esledim kuşlarda sağlık açısından hiçbir şekilde sorun yok erkek kızgın kur yapıyor öpuşuyorlar dişi yatıyor erkek üstüne çıkmıyor buna nasıl bir tedavi yöntemi yapmalıyım