4 Temmuz 2007 Çarşamba

beyaz güvercin ile sabuni veya boz güvercin çiftleştirmek

Ben hiç bir zaman boz ve sabuninin kanat renkleri beyaz değilse (açık sütlü kahve) beyazla çiftleştirmem dedim.Kendisi arabla beyazı çiftleştirince yavruların sazlı (kır kanat) olacağını fakat sabuni veya bozun açık kuşlar olduğu için sazlı yavru vermiyceni söyledi.Birde internette bu işin öğrenilemeyeceğini söylüyor.Tecrübelerinizi bekliyorum.teşekkürler.
İnternetten öğrenilirmi öğrenilmezmi tartışılır ancak herkezin çıkaracağı bir doğru vardır muhakkak.

Güvercinlerdeki renklerin birbirine baskın gelenlerine bakarsın tahmin yürütürsün ancak tercübeler vardır gerçektir.

Benimde bir tecrübem var bu konuda .

Beyaz erkek - Boz dişi , yavruları = Küllü,Kırçıllı,Şekeri v.s

Ala erkek - Boz dişi , yavruları = Boz .

Anlıyacağın ne oalcağı belli olmaz . Allah ne dilerse

Merhaba, arkadaşım renk konusunda bilimsel çalışma olmadan; şu renklerden şu renk çıkar tahminlari havada kalır. Çiftleştirdiğimiz kuşların kaç kuşak ötesini biliyoruz? Geçmişte kanına başka bir cins kuşun karışma olasılığı dahi varken insanların beyaz ve araptan sazlı çıkar, boz ve beyazdan llimon çıkar vs. vs. gibi kesin kanılarda bulunmaları doğru değil. Burada bir abimiz beyaz ve arabı eşleştirerek ala(siyah beyaz karışımı) almayı deniyor, ama üç ağız yavru sarı çıktı. Buna ne diyeceksin. Kısacası söylenenlerin hiçbiri kesin ve bilimsel değildir. Deneyip görün de demiyorum. Irk saflığı konusunda gösteremediğimiz dikkati renk konusunda nasıl göstereceğiz bunu da tahmin edemiyorum.

beyaz erkek boz disi bende koyu sinekli boz verdi

ikinci yavrularida boz akkuyruk verdi

kuşların yavrularının renkleri hakkında

arkadaşlar ben daha önce ala yavru almak için beyaz erkekle arap dişi eşledim aladan başka arap beyaz gök külüboz yavrular aldım kırkanatları bile yoktu arap dişinin yerine paçasında beyaz tüyü olan bi arap eşledim yavruları ala aldım yani demek istediğim kuşta bi tane beyaz tüğ varsa yavruları ala olabiliyor beyaz tüğ olmayan araplardan aqla yavru alamassınız


4 yorum:

serseri dedi ki...

mrb arkadaşlar ben 8 senedir kuş besliyorum birgün baktım benim erkek beyaz dişi miskiye kusuyor 1,5 ay oldu ama hala yumurtlamadı aceba neden yorumlarınızı bekliyorum şimdiden tşkrler.sağolun

Emtr dedi ki...

Vallaha hocam adana'da kuş besliyorun, urfa taklacılarım var ikiside siyah ama yavrularının birisi siyah oldu biriside boz:) bende anlamadım nasıl oldu ama oldu işte.... diğer arkadaşım valla bende senn gibi dertliyim kuşum 6 ay önce yavrularını büyyüttü o zamandan bu zamana çok kez çift oldu ama maalesef hala yumurtadan ses seda yok şu sıralar dolaplarına bişiler taşıyolar yumurtlayacakda ne zaman bende merk etmeye başladım

Unknown dedi ki...

Arkadaşlar benim bi beyaz erkeğim var dumanlı boz sabuniyle eş oldular sizcee bunlrın yavrularından ne cıkar ikiside temiz orjinal kuşlar

Unknown dedi ki...

Süt beyaz erkek Arap dışı yavruları ne olur