Güvercin ve Güvercinci

3 Temmuz 2009 Cuma

Bacaği kırık yavru güvercin.

Yumurtadan çıktıktan 3-4 gün sonra güvercinin ayaklarından birinin vücudundan çok ayrık olduğunu farkettim. Diğer bacağını vücuduna yakın tutabilmesine rağmen bu sakat bacak gövdesine dik vaziyette duruyor. Hareket ettirebiliyor ama üzerine çıkıp ayakta durabilmesi mümkün görünmüyor. Sanırım yumurtadan çıktığında veya birkaç gün sonrasında anne babasından bir tanesi üzerine bastı. Bacak tam gövdesine bağlı olduğu yerden çıktı veya kırıldı, zamanla da böyle kaynadı. Yavru daha bir hafta, ongünlük falan. Çok üzülüyorum. Bacağı tekrar kırıp yerine mi yerleştirsem yoksa daha fazla büyümeden yavrunun hayatına son mu versem, bilemiyorum. Yavru bu durumda büyürse sanırım ayakta duramaz, büyüdükçe daha fazla sıkıntı çeker.
Daha önce bu duruma şahit olan arkadaşlar tecrübelerini paylaşırsa memnun olurum.

Sakat yavru güvercinlerle ilgili anadoluguvercin.com forumunda güzel bir sayfa buldum birkaç arkadaş tecrübe fikirlerini paylaşmışlar. Belki siz de ziyaret etmek istersiniz buraya tıklayabilirsiniz.

Güvercin yavrusu eğer dogduktan sonra sakat kaldıysa, bacaklarının gerilmiş olması ve çarpık bacaklı olma ihtimali cok yüksekmiş. Ben yeni öğrendim, daha önce başıma gelmemişti. Nedeni ise yavru güvercin follukta yanlız kaldığında dayanacak bir yer araması. Bu zaman diliminde ana baba kuşlar folluktan çabuk kalkarsa özellikle tek yavru kaldığında çok büyük risk varmış.
Follukta iki tane yavru varken bir birlerine destek, dayanak olarak bu riski azaltabilirlermiş. Sürekli yiyen bu yavrular çok şiştikleri için kendi ağırlıklarını taşıyamıyorlarmış.
Bu durumda bacakları lastik ile gövdeye bağlamak çözüm olabiliyormuş.

Hiç yorum yok: